Briljante (Nederlandse) businessmodellen

Mooi boek, zo te zien, met o.a.:

4. Onbewerkte briljanten: Grondleggers van bedrijfsmodellen
4.1 VOC: De handelspartner voor Azie – Jeroen Kemperman
4.2 Raiffeisen: Hilfe zur Selbsthilfe – Jeroen Geelhoed en Wim Geelhoed

5. Inspirerende briljanten: Onuitwisbare herinneringen maken
5.1 Efteling: Een Wereld vol Wonderen – Jennifer op ‘f Hoog
5.2 AFC Ajax: Voetballers van de toekomst- Jeroen Kemperman en Job Kemperman

6. Stralende briljanten: Het verhaal op tafel krijgen
6.1 Ristorante D’O: Betaalbaar eten met een Michelin-ster – Jeroen Geelhoed
6.2 Iittala: Tijdloos ontwerpen tegen ‘throwawayism’ – Jennifer op ’t Hoog

7. Dagelijkse briljanten: Inspelen Op wat mensen nog niet weten dat ze willen
7.1 Albert Heijn: Het alledaagse betaalbaar en het bijzondere bereikbaar – Jeroen Kemperman
7.2 Home Plus: Je kunt er boodschappen doen … rara, wat is het? – Thomas Bachet en Raheel Raisi

8. Authentieke briljanten: B(r)ouwen met ambachtelijke producten
8.1 Duvel-Moortgat: Speciaal bier uit Belgie – Jennifer op ’t Hoog, Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jaap van den Berg en Barbara Soedjak
8.2 Illycaffe: De kunst van koffie – Karen Willemsen

9. Doe-het-zelfbriljanten: De klant aan het werk zetten
9.1 IKEA: Samen met klanten, voor iedereen – Jennifer op ’t Hoog
9.2 Linkedln: Relationships matter – Mitchell van Koert

10. Omgekeerde briljanten: Klantcontact aan de macht
I0.1 Zara: Faster fashion – Liedewij Trampe en Jeroen Kemperman
10.2 Zappos.com: Delivering happiness – Jeroen Geelhoed en Julian Kruis

11. Groeibriljanten: Lagere prijzen, meer klanten, grotere schaal
11.1 Aravind Eye Hospital: Zicht voor iedereen – Julian Kruis, Barbara de Greeff en Jeroen Gee!hoed
11.2 Narayana Hrudayalaya: Cardiologie aan de lopende band – Raymond Fafié

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *