Second Sight

De Volkskrant heeft deze zomer ook een serie over hoe wetenschap en technologie ons leven veranderen, over wat heet: de zonnige zijde van de vooruitgang, wel een aardig idee in deze turbulente tijden. Ik heb enkele malen op het punt gestaan een aflevering ervan op de Weblog te zetten. Bij die van vandaag, deel 11 alweer: De toekomst van de consument, heb ik die aarzeling niet ! De titel is: Als mensen zelf hun schoenen printen, niet het meest bijzondere of boeiende voor mij. Het gaat er mij om dat het een interview is met trendwatcher en uitgeefster Andrea Wiegman.

Haar kwalificatie van deze tijd, daar kan ik me erg in vinden: Er is een revolutie gaande. Een omslag in hoe we denken, handelen en consumeren. (…) Chaos hoort bij overgangstijden. Ik vind dat we ook in een heel leuke tijd leven, vol nieuwe mogelijkheden. (…) De toekomst is grillig, onkenbaar, etc., etc..

Verder is haar platform voor trends Second Sight interessant, de moeite van een regelmatig bezoek waard. Het biedt een uitgebreide Agenda, een aantal Blogs en een Database. De laatste bevat boeiende korte verhalen, ook in de rubriek management, bijvoorbeeld een artikel over de Next Generation Entrepreneurs.

You may also like...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *